Look Forward Mate!


Dalam hidup ini,kadang-kadang ada waktunya kita perlu kuatkan semangat kita sendiri. Kena bangun dan terus berdiri, kena melangkah dan terus berlari, kena look forward dan jangan pandang belakang lagi...

Setiap peringkat dalam hidup kita ini sebenarnya mempersiapkan kita untuk peringkat yang berikutnya. Kehidupan kita di sekolah rendah, menyediakan jasad dan mental kita untuk kehidupan di sekolah menengah dan kehidupan di sekolah menengah menyediakan kita untuk sebuah kehidupan di universiti. Kehidupan universiti pula menyediakan kita untuk sebuah alam pekerjaan. Kehidupan kita bagaikan 'rantai'. Ada orang yang 'rantai'nya pendek. Lalu dia cepat bertemu penghujungnya. Ada orang yang 'rantai'nya panjang, lambat juga untuk bertemu penghujungnya. Bagi mereka terjaga rapi 'rantai'nya, pendek atau panjang, kedua-duanya adalah nikmat bagi mereka. Bagi mereka yang tidak memanfaatkan 'rantai' itu, lantas pendek atau panjang, kedua-duanya adalah azab bagi mereka.

Best kan hidup kita? Banyak peluang Allah bagi untuk betulkan masa lalu. Banyak peluang Allah bagi untuk prepare diri untuk masa depan. Best kan?

So hidup kita kena senyum je, happy je,inshaAllah, semuanya dah tersusun cantik...sangat cantik. All we have to do is smile and look forward!Buat ape pon fikir syurga je...sebabnya, peringkat hidup di dunia ni pula menyediakan kita untuk kehidupan di akhirat sana..Live well here in dunya, inshaAllah, we'll live well there in the akhirah...


5 comments:

s A i F u L z A k W a N ® February 12, 2010 at 7:36 AM  

salam...hehehe
sje nk bg salam..
x sempat nk bce entri uw..

aNoZ February 12, 2010 at 9:26 AM  

betul2. rantai yg bersih atau kotor ditentukan oleh kita kan? hehe

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal February 12, 2010 at 9:58 PM  

to zakwan: wsalam...bile sempat bace la..he he

to anoz: exactly anoz...exactly..

~aozora~ February 13, 2010 at 5:01 AM  

(^_^) jzzkillah for sharing

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal February 13, 2010 at 2:00 PM  

waiyaki my dear asmak...=)

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)