Rinduku...

Rindunya...

Syahdu senja berlabuh
Bayu barat pun sejuk menyapa
Dalam renyai-renyai gerimis manja
Bertali arus dari lembayung awan merah
mengiringi laungan kalimah gagah
menyeru mendayu-dayu memanggil ummah
Ramai berangkat, bersujud sembah
Ramai mengangkat takbir nan gah

Di kala perut-perut rumahMu
diisi jemaah bersaff-saff
keuzuranku memaksaku
sekadar memandang dari jauh
hati kecil merintih menangis letih
Kerinduan terasa pada sejuk wudhul
membasahi ubun-ubun
Kerinduan terasa pada lembut baldu tempat sujud

Ya Rabb
Aku rindu untuk solat
Aku rindu untuk menyertai mereka
Ya Rabb
Aku rindu pada Mu
Aku rindu saat waktu kita bertemu
Sekalipun aku tidak melihatMu tapi Kau melihatku
Aku rindu saat solat
Saat kita bisa berbicara
Saat aku mengadu resah duka
Saat aku sujud dan menagih cintaMu
Saat aku bisa berdoa dan berkata-kata denganMu
Wahai sembahan seluruh alam...

Aku rindu padaMu...

0 comments:

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)