Rahsia Kejayaan Israel

Orang-orang zionis ini sebenarnya adalah bangsa yang paling kalah dimuka bumi ini. Mereka lah yang paling rugi di kala hayat ataupun maut mereka. Kenapa? Kerana Allah dan RasulNya telah pun memutuskan hubungan dengan kaum penderhaka ini kerana sengketa dan kebongkakkan mereka. (Rujuk At Taubah: ayat 1-26)

Kadangkala kita berasa pelik juga bukan? Bagaimana Israel berjaya menerobos bumi Palestin padahal mereka sebelum ini terbuang, sedikit, dan tidak bertanah air pun? Sehinggakan pada hari ini, kita umat Islam semakin tenggelam dalam permainan dunia Israel ini.

Israel hari ini begitu mendominasi politik dan ekonomi dunia. Hal ini bukanlah sesuatu yang wujud dari perancangan 2 3 hari sebaliknya ia adalah perancangan teliti puluhan tahun yang lalu. Bagaimana mereka boleh berjaya?
1)Gerak kerja mereka yang benar-benar berteraskan aqidah yahudi yang sangat kuat.

2)Program-program dirancang dan dilaksanakan secara teratur dan bersistematik. (Allah telah pun mengingatkan kita supaya berstruktur dalam perjuangan kita dalam surah As Saff... berstruktur dan sistematik adalah kunci kejayaan yang benar2 hebat)

3)Yahudi 'all out' dalam apa yang mereka lakukan. Kekuatan mereka dipadukan dan mereka begitu bijak mencari peluang.

4)Mereka tidak takut keyahudian mereka diketahui atau menjadi kajian/pandangan orang. Mereka bangga akan keyahudian mereka. Tetapi kebanyakan kita umat Islam, masih takut dan masih belum berbangga dengan keIslaman mereka. Kita berasa bangga apabila imej kita menyamai kaum kafir. Pelik... pelik...

Maka, kita Moslem, kene kaji balik kejayaan kaum yahudi ini kerana kejayaan mereka beerti kegagalan kita. Di sebalik kekuatan mereka, pasti tersembunyi kelemahan kita umat Islam.

0 comments:

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)