HEART

Bak kata kak Mariam
"Hati kite ni...kalau tak isi dengan Allah..tu yang diisi dengan benda2 lain.."

Bak kata kak Zai
"Hati kite ni...kalau tak isi dengan ayat-ayat Allah..akan diisi dengan ayat-ayat cinta..."

Aku pun ketawa bila dengar

Ketawa yang bermakna

Senyuman mula menguntum

Bermakna sungguh kata-kata itu...

Baru ini aku berpeluang bertemu dengan beberapa insan yang begitu istimewa, yang mengajar aku bahawa aku ini seorang wanita dan menyedarkan aku bagaimana tingkah laku seorang wanita muslim. Aku melihat kebahagiaan di depan mataku yang tak pernah terbayang olehku bahawa kebahagiaan seindah dan sesuci itu masih wujud.

Insan-insan istimewa ini telah memberikan aku inspirasi baru dan menguatkan keyakinan aku bahawa aku masih ada ruang untuk menjadi seperti mereka. Mereka mengasihi dan dikasihi semata-mata kerana Allah.

Pertemuan aku dengan mereka melahirkan keazaman ini...

Kepada dia yang selama ini mengisi hatiku...

Aku tinggalkan segala sejarah
antara kamu dan aku
dan aku padamkan ingatanku padamu seberapa mampu
kerana kau itu masih 'haram' bagiku

Sekiranya sesuatu perkara yang Allah haramkan
lalu kita tinggalkan
insyaAllah akan Dia kurniakan juga kepada kita
tapi dengan cara yang halal kemudian hari
aku yakin sekali

dan kepada dia yang aku ini telah mengisi hatinya...

aku sekadar sebutir debu
dibandingkan keindahan
dan kemuliaan bidadari syurga

aku tercipta dari saripati mani yang hina
tidak layak walau sedikit pun
untuk aku mengambil tempat di hati itu

seandainya kau lemah
aku apatah lagi

aku suatu hari nanti
akan kembali ke tanah
di makan ulat dan unggas
di dalamnya, sedikit pun aku tidak berdaya
membantu memberatkan timbanganmu
untuk mengisi syurga

Kepada Allah yang memiliki hati-hati kami dan yang seharusnya mengisi hati-hati kami...

Astaghfirullah wa atubuilaik...

Tetapkanlah kami di atas jalan agamaMu...

7 comments:

itana January 30, 2009 at 4:23 AM  

saya suka ape yg awak tulis ni =)

~aozora~ January 31, 2009 at 8:42 PM  

pa're..
semakin kita lari darinya
semakin hebat ujian Allah itu kan?
mungkin juga Allah mahu beri ganjaran pada kita yang tak pernah langsung kita terfikir
boleh juga sebagai cabaran utk kita lebih kuat pada masa akan datang
yang penting bagi kita
tetapkan matlamat..mission & vision sebenar
supaya apa2 yang berlaku
sekarang, akan datang dan juga yang dah lepas
sume ke arah matlamat yg satu itu
termasuk juga utk mencari keredhaanNya
i believe in u
i'm here willingly to help n support u even though wut i could only do is juz lending my ears..listening to ur words..=D
go go pa're
sayang pa're..

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal February 1, 2009 at 7:03 PM  

to itana:
thank you...mmg tulis ni pun for people like you my dear

to aozora:
thank you... i really appreciate ur support...luv u too my dear

Anonymous February 9, 2009 at 6:01 AM  

salam..
pa'are..
ini shalaq..remmber?
haritu awk htr adibah kat airport, n kite jumpe jugak.. ;)
btw, we're on the same shoes..
moga sama2 beristiqomah..
menangkan cinta ALLah dalam segala yg kita lakukan, inshaallah..

*eh2,best pulak ayat2 awk dlm post nie..mintak copy sket?hehh*

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal February 10, 2009 at 10:09 PM  

owh shalaq upe nye...go on..bley je if nak copy...nway, how's life in India? hopefully dapat selalu contact..=)

hanif March 7, 2009 at 7:09 PM  

nw i see this side of u..
hehe..

Zarn March 17, 2009 at 8:35 AM  

nice post fara

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)