Bukan Cinta Biasa

Setiap laut pasti ada gelora
Setiap gua pasti ada penghuninya
Setiap duka pasti ada saat tawanya
Setiap senyuman pasti ada waktu tangisnya

Wahai hati kepadamu ku berbicara
Moga kau bersih suci sentiasa
Apakan daya aku insan biasa
Sukar sekali dirimu ku pelihara

Andai aku tersilap sangka
Maaf ku pohon
sesal ku terasa
Andai aku tersalah bicara
Bimbinganmu ku mohon
sesal ku berganda

Ya Allah kukuhkanlah ikatan yang ada
Moga sinarMu menyerikan sentiasa
Andai diduga dengan gelora
Moga tidak porak peranda
Sebaliknya mengukuh dan menambah ceria

Ya Rabb jauhkan hati ini dari syaitan
yang mengganggu tanpa jemu
yang mengusik tanpa malu
pengkhianat sejak zaman adam dan hawa
hingga hari ini tercetus bencana

Terikat kita bukan sementara
Terikat kita terus ke syurga
Bukan seindah cindai
Bukan juga cinta biasa
Tak perlu diungkap hati terasa
Bersaksikan alam dan Yang Maha Mencipta

Kerana itulah hari ini aku tetap yakin
Kerana sesuatu yang datang dari hati
pasti sampai ke hati
Kerana sesuatu yang hadir kerana Ilahi
pasti pergi kepada Ilahi
Kerana sesuatu yang dipinjam
pasti perlu dipulangkan kembali
Tidak ada apa yang aku miliki

Alhamdulillah atas nikmat yang diberi
Astaghfirullah tiap kesalahan benar ku insafi

0 comments:

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)