Apache Vs Mujahideen

Assalamualaikum warahmatullah. Alhamdulillah hari ini Nawwar berpeluang menulis sekali lagi untuk blog ni. Nawwar hari ini sangat gembira sebab semalam Nawwar dah habis bace buku The Ideal Muslimah yang tebalnye lebih dari 500 muka surat tuh!Yezza!So Nawwar happy la coz hari ini Nawwar can start reading another book yang Nawwar baru beli hari tu tajuk die Apache, hasil penulisan seorang bekas pilot pesawat tentera Apache Britain, Ed Macy. Kenapa Nawwar nak baca buku ni?Sebab dia cerita tentang perang di Afghanistan antara Amerika dan allies dia and kumpulan mujahideen.

And paling penting, buku ni cerita very detail about every part of pesawat Apache ni termasuk plan dan map yang telah digunakan oleh tentera AS and Britain ketika menyerang Taliban dan Mujahideen…Nawwar nak tau sangat tentang pesawat yang telah membunuh Al Rantisi di Palestine. Haa…walaupun konon2 dalam buku ni cerita betapa teruknya tentera AS and Britain di ‘dera’ oleh Taliban, yang penting Ed Macy cerita pasal Apache. So sape2 minat boleh la join Nawwar eh.

Paling tak tahan, Nawwar dapat nampak betapa takutnya tentera AS dan allies nya kepada mujahideen sehingga diorang nak bunuh beberapa belas mujahideen pun punya susah and takut sampai guna Apache yang kos untuk pesawat ni terbang di udara selama sejam adalah 20000 US dolar…hebat betul mujahideen. Alhamdulillah. And guess what, bila baca buku nie…memang nampak sangat tentera kafir memang takut mati sangat2 sebab Ed Macy ni ada cakap dalam buku ni, bagi dia yang paling penting adalah dia dapat selamatkan diri dan pulang ke pangkuan keluarganya.Hahaa…memang la diorang takut and akan kalah dengan Mujahideen sebab pejuang-pejuang Islam takkan pandang ke belakang lagi once dah bertapak di medan juang. Sama ada hidup mulia atau mati sebagai syuhada je bagi kita.InshaAllah. Moga2 kita tergolong dalam kalangan yang berjuang dengan amwalakum wa anfusakum yakni harta dan jiwa untuk sebuah syurga di alam sana. Ameen.

Mengenangkan peristiwa pejuang2 Islam ini, Nawwar nak hidangkan sebuah syair lagu yang sangat menyentuh hati Nawwar. Mesti ramai yang tahu lagu ni-‘Di manakah Abi’ tajuknya. Nawwar suka sangat lagu ni and Nawwar satu hari nanti bila dah ada anak, Nawwar nak nyanyi lagu ni kat anak2 haa….biar semua semangat2 nak jadi pejuang agama Allah.

Dalam damai teratak sepi
Menjelma pertanyaan menyentak hati
Bermainlah pilu sang isteri
Membelai pipi permata suci

Ummi, di manakah abi?
Bergetaran bibir mencari
Perlukah ku kisahkan apa yang terjadi
Pada si kecil yang ingin mengerti
Sayang abi
Kekasih ummi
pergi mencari cinta Ilahi

Tidurlah sayang
ummi dodoikan bersama dzikir mendamaikan
bangun mu esok menjadi pejuang
mujahid sepanjang zaman


”Allahumma harrir qudsana wa ja alna min junidit tahrir”

Selamat berjuang! Salam sayang dari Nawwar. Assalamualaikum.

0 comments:

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)