"Try not to be emotional sangat and dont get frustrated easily...smile can cure the pain inside"

Aku selalu cakap benda ni kepada diri aku.

Sebab aku kadang-kadang cepat sangat bengang dengan orang-orang disekeliling- terbawa-bawa perangai jahiliyah dulu-dulu.

Tapi aku rasa sangat tak puas hati lah sekarang.

Orang cakap aku cakap banyak tapi tak buat kerja tapi aku buat kerja dan orang itu tak buat kerja. Memang la. Aku faham. That's life. Manusia memang camtu. So, what? Kalau dia boleh macam itu kenapa aku tak boleh macam ini?

Lagi satu, sejak akhir2 ni, dikisahkan, banyak sekali teguran membina yang diterima. Alhamdulillah. Allah nak tunjuk jalan. Tapi aku rasa ada yang perlu difikirkan. Kita pelajar IB sem 3 adalah ibarat telur yang bukan dihujung tanduk lagi sebaliknya adalah telur yang dah jatuh dari hujung tanduk dan sedang tergolek-golek di atas tanah berbatu-batan yang seandainya kita tidak berhati-hati ketika tergolek itu, pastinya kita akan pecah terlanggar batu. Itulah keadaan kita, InsyaAllah, we'll get through this. But, it seems like no one understand us better than ourselves.

Semua orang minta difahami tetapi tidak mahu memahami orang lain.

Semua orang nak dipenuhi haknya tetapi tak memenuhi hak orang lain ke atasnya.

Semua orang nak masa 24 jam yang Allah bagi kat each of us itu tetapi tak nak spend masa diorang untuk kita. That 24 hours belong to us, people. Pernah fikir tak?

Semua orang nak fly by next year. InsyaAllah we will. But boleh je, esok nak fly hari ini mati, or esok nak fly, hari ini inflation dasat gile, kerajaan tak jadi nak lontar kita batu-batu yang bergolek-golek ini ke luar negara. Boleh je. Possible je.

Dahsyatnya SEM 3 ini telah aku rasai meskipun EE ku dah siap pon. Tapi Allah nak uji juga melalui banyak benda-benda(maksudku orang-orang tertentu) lain yang Subhanallah, nak menyibuk juge dalam hidup aku ni.

Betullah cakap Yaqin, Allah uji kita dengan setiap nikmat yang dia beri. Kaya, miskin, cantik, hodoh, pandai, bodoh, tinggi, pendek, gemok, kurus, putih hitam...
Semuanya ujian untuk menguji 1 perkataan yang kita claim kita memilikinya which is IMAN..

Say; "Thank you Allah. Each kesedihan or musibah that you gave to me is a sign that i am still in your view, and u are still looking at me, and it is a clear sign that You love me...' InsyaAllah

5 comments:

Anonymous October 24, 2008 at 7:35 AM  

=)

iman ka October 24, 2008 at 10:05 AM  

pa'ah hold on in der. sabar lah ye. yang siang tadi tu takpe, jadikan sebagai cabaran, insyaAllah nanti bole usaha lagi kalau rasa nak repeat.

:)

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal October 24, 2008 at 10:26 AM  

thx iman... bese la jiwe remaje..kdg2 meletup gak..inactive volcano hehe

z a t d i n October 24, 2008 at 9:14 PM  

da siap ee?
ade x mane2 site yr2 yg cite diorang bwat ee psl ape ?
ke mmg ee ni xleh cite kat org x.x

~aozora~ October 25, 2008 at 11:13 PM  

pa'a...mari kita bykkan bersabar..huhu..

Cahaya Kalimah

Ya Allah Ya Tuhan kami,
Kami bersyukur kepada Mu
kerana telah memilih kami
Memahami tugas dan tanggungjawab
dakwah ini

Maka kami berikrar untuk:

iltizam untuk bersatu hati dalam
menegakkan amanah da'wahMu

Bersungguh-sungguh bekerja
semampu kami berdakwah kpdMu

Berterusan meningkatkan diri
menerusi sistem tarbiyah ini

Demi mencapai keridhoanMu


Web Site Hit Counters
HTML'>http://www.easycounter.com/">HTML Counter


Cahaya Muqadimah

"Katakanlah, 'inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujjah yang nyata'." (Yusuf: 108)